top of page
  • mahanmirzayi12

دلایل نمایش صفحه CAPTCHA توسط گوگل هنگام استفاده از VPN


نمایش گوگل کپچا هنگام استفاده از VPN

وقتی از VPN استفاده می کنید، گوگل با CAPTCHA ممکن است شما را غافلگیر کند. در حال جستجوی موضوعات مورد نظر خود هستید که ناگهان با صفحه CAPTCHA مواجه می شوید.

اگر کنجکاو هستید که چرا هنگام استفاده از VPN این اتفاق می افتد، با ادامه مقاله همراه باشید تا دلایل این نمایش آن را بررسی کنیم.


CAPTCHA چیست؟

CAPTCHA نوعی آزمون راستی آزمایی است که معمولاً از یک پازل ساده تشکیل شده است که توسط وب سایت ها برای تشخیص ربات ها از کاربران واقعی استفاده می شود.

CAPTCHA ها را می توان برای دسترسی کاربران به یک وب سایت یا ویژگی وب سایت، زمانی که کاربران یک حساب کاربری ایجاد می کنند یا از دستگاه های مختلف وارد حساب خود می شوند، یا زمانی که کاربران می خواهند نظری ارسال کنند، مورد استفاده قرار گیرند.

یک مثال از CAPTCHA زمانی است که از شما خواسته می شود هنگام ثبت نام یا ارسال نظر، متنی را که به صورت تصادفی ایجاد شده است وارد کنید. CAPTCHA های پیشرفته تر ممکن است از شما بخواهند تصاویر خاصی را از یک لیست انتخاب کنید که با توضیح مربوطه به آن مطابقت دارند.

چرا گوگل از CAPTCHA استفاده می کند؟

دلیل اصلی استفاده گوگل (و وب سایت های دیگر) از CAPTCHA این است که روشی آسان برای جلوگیری از ترافیک اسپم و ارسال نظرات توسط ربات ها است. در اصل، CAPTCHA از سرورهای گوگل در برابر ترافیک بی مورد ربات ها محافظت می کند. به علاوه، به گوگل کمک می کند تا حساب های کاربران خود را همواره ایمن نگه دارد.

چرا هنگام استفاده از VPN با Google CAPTCHA مواجه می شوید؟

درخواست گوگل برای CAPTCHA در هنگام استفاده از VPN بسیار طبیعی است به خصوص اگر VPN از آدرس های IP مشترک استفاده می کند.

از آنجایی که شما آدرس IP سرور را با چندین کاربر VPN دیگر به اشتراک می گذارید، این به این معنی است که شما تنها کسی نیستید که با همان آی پی در حال جستجو در گوگل هستید. گوگل تصور خواهد کرد که چندین درخواست جستجو از آدرس IP و دستگاه شما ارسال می شود.

برای گوگل، این به نظر ترافیک اسپم یا ربات است. بنابراین، از شما می‌خواهد که CAPTCHA را حل کنید تا مطمئن شود که یک کاربر واقعی هستید.

آیا CAPTCHA می تواند حریم خصوصی شما را به خطر بیندازد؟

طبیعی است که با نمایش CAPTCHA توسط گوگل هنگام استفاده از VPN نگران به خطر افتادن حریم خصوصی خود شوید. ولی باید خیال شما بابت این موضوع راحت باشد. چرا که صرفا به این دلیل که گوگل از شما خواسته CAPTCHA را حل کنید، به این معنا نیست که می‌تواند فعالیت‌های آنلاین شما را به طور کامل پیگیری کند.


کپچای گوگل

فراموش نکنید از آنجایی که احتمالاً از یک آدرس IP مشترک با سایر کاربران استفاده می کنید، این بدان معناست که بسیاری از کاربران دیگر هم زمان با همان آدرس آی پی با Google تعامل دارند. بنابراین، حتی اگر گوگل تاریخچه جستجوهای آنلاین شما را حفظ کند، باز هم نمی تواند یک جستجوی خاص را با شما مرتبط کند.

به علاوه، اگر از سرویس VPN معتبری نیز استفاده می‌کنید که رمزگذاری قدرتمندی را ارائه می‌دهد، گوگل توانایی تشخیص اینکه چه کسی یک جستجوی خاص را انجام داده است، نخواهد داشت.

آیا راهی برای دور زدن مشکل CAPTCHA در هنگام استفاده از VPN وجود دارد؟

یکی از راه حل هایی که می توانید امتحان کنید خرید vpn با ip ثابت با آدرس های IP اختصاصی به جای آدرس های IP مشترک است. به این ترتیب، فقط شما از آن آدرس IP استفاده می کنید و آن را با سایر کاربران VPN به اشتراک نمی گذارید. در حالت تئوری، اگر از چنین VPN استفاده کنید، CAPTCHA دیگر مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد.

البته، این راهکار صد در صد تضمین شده نیست، و اگر از VPN استفاده می کنید، به هر حال ممکن است از شما خواسته شود که یک CAPTCHA را حل کنید. همچنین، باید به خاطر داشته باشید که یک سرویس VPN که یک آدرس IP اختصاصی ارائه می‌کند، عموماً بسیار گران‌تر و به دلیل مرتبط کردن تاریخچه جستجوی شما با آدرس آی پی شما، احتمالا حریم خصوصی شما را نیز به خطر خواهد انداخت.

یکی دیگر از مواردی که می توانید امتحان کنید استفاده از unCaptcha است. کدی در GitHub که ظاهراً می تواند CAPTCHA صوتی گوگل را با دقت حدود 85 درصد حل کند. با این حال، راه‌اندازی unCaptcha می‌تواند کمی پیچیده باشد و توسعه‌دهندگان به صراحت اعلام کرده اند که کد را بروزرسانی نمی کنند و تضمین نمی‌کنند با به‌ روزرسانی‌های جدید CAPTCHA این کد همچنان به خوبی کار کند.

بنابراین، آیا همچنان ارزش امتحان کردن دارد؟

به طور کلی، نه. حل یک CAPTCHA خیلی طول نمی کشد و معمولاً مجبور نیستید همزمان با تعداد زیادی CAPTCHA سر و کار داشته باشید.

با این حال، اگر واقعاً می‌خواهید از شر CAPTCHA خلاص شوید و یا هزینه اضافی برایتان مهم نیست، می‌توانید یک VPN با آدرس IP اختصاصی تهیه کنید یا از کد unCaptcha استفاده کنید.

نتیجه گیری

وقتی از VPN استفاده می کنید، ممکن است گاهی اوقات هنگام جستجو در گوگل، فرم های CAPTCHA ظاهر شوند. این موضوع معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که از VPN با آدرس‌های IP مشترک استفاده می‌کنید، زیرا گوگل فکر می‌کند چندین درخواست جستجو از دستگاه شما به سرور گوگل می‌آیند.

در حالی که از نظر تئوری می‌توانید با دریافت یک آدرس IP اختصاصی یا استفاده از کد unCaptcha از CAPTCHA عبور کنید، هزینه‌ها و تلاش اضافی واقعاً ارزش آن را ندارد زیرا حل CAPTCHA در بهترین حالت چند ثانیه طول می‌کشد.


67 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page